Tim van Leuverden

Software Engineer @ Exivity sinds 2022

gitlab Hier staat niks op linkedin

Meer over mij →

Ook beschikbaar in het: English

Vakantie 2023 dag 23

(Aangepast op 2024-03-11) — Tim van Leuverden — 7 minuten
Vandaag is de verhuizing van Tokyo naar Nagoya. Ik had een paar dagen gelden al mijn trein en stoel gereserveerd. Voor een kleine ¥13.050 (€80) had ik een stoel in Green Class, de eerste klas van de Shinkansen. Ik had ook speciaal voor rijtuig 9 stoel 15D gekozen, want dit is een stoel met een raam, en heeft een eigen bagagevak. Het is een stoel aan de rechterkant (west) van de trein, dat betekent dat ik de bergen kan zien. Lees verder →

Vakantie 2023 dag 22

(Aangepast op 2024-03-11) — Tim van Leuverden — 3 minuten
Het is bewolkt, maar het regent niet. Dus tijd om nog een item van mijn lijstje af te strepen: het Keizerlijk paleis. Om precies te zijn, de Oostelijke tuinen van het Keizerlijk paleis. Je kan niet zomaar het Keizerlijk paleis in, je moet je maanden van tevoren aanmelden, en dan nog is het niet zeker dat je toegang krijgt. De Oostelijke tuinen zijn wel open voor publiek, en dat is Lees verder →

Vakantie 2023 dag 21

(Aangepast op 2024-03-11) — Tim van Leuverden — 7 minuten
Ik ben bijgekomen, en ga vandaag naar het Tokorozawa luchtvaartmuseum, in het westen van Tokio. Vanaf het hotel is het een half uur met de metro, en dan nog een half uur met de trein. Het museum is gevestigd op de plek waar de eerste luchtmachtbasis van Japan was, maar het is nu een park. Grappig genoeg is de naam van het station “Kōkū-kōen”, wat letterlijk vertaalt naar “Vliegveld Park”. Zodra je het station uit loopt zie je al een vliegtuig staan, een NAMC YS-11, het enige type passagiersvliegtuig dat in Japan is ontworpen en gebouwd na de tweede wereldoorlog. Lees verder →

Vakantie 2023 dag 20

(Aangepast op 2024-03-11) — Tim van Leuverden — 1 minuut
Ik moest vandaag bijkomen van twee dagen Disney, en ik was nog niet helemaal 100% beter. Dus ik heb vandaag niet veel gedaan. Heb wat van de vorige dagen geschreven, en daarna voor werk bezig geweest. Toen ik naar de konbini (convenience store) ging om wat te eten te halen, besloot ik via een andere route te gaan. Ik kwam langs een tempel, en besloot daar even te kijken. Het was een kleine tempel midden in de stad, maar wel mooi. Lees verder →

Vakantie 2023 dag 19

(Aangepast op 2024-03-11) — Tim van Leuverden — 7 minuten
Disney-resort Tokyo dag 2, vandaag staat DisneySea op het programma. Het duurde verrassend lang voordat ik door had dat het een “woordgrap” is op DisneyLAND en DisneyWORLD, want wat is er naast land en wereld? Juist, zee. Dus DisneySEA. DisneySea is een park met een aantal thema’s, zoals de Middellandse Zee, de Arabische wereld, de Amerikaanse havensteden, de jungle en de onderwaterwereld. Om bij het park te komen is het nodig om de monorail vanaf het treinstation te nemen. Lees verder →

Vakantie 2023 dag 18

(Aangepast op 2024-03-11) — Tim van Leuverden — 4 minuten
Het is tijd voor Tokio Disneyland. Nutteloos feit, dit is het enige Disney-resort dat niet eigendom is van Disney. Het is eigendom van Oriental Land Company (OLC), en zij huren de Disney-merknamen en “Imagineers” in om het park te ontwerpen en te bouwen. Veel mensen noemen dit het beste Disney-park ter wereld, omdat OLC alleen de beste attracties koopt en de slechte overslaat. Dit betekent dat het park minder attracties heeft dan andere Disney-parken, maar de kwaliteit is hoger. Lees verder →

Vakantie 2023 dag 17

(Aangepast op 2024-03-11) — Tim van Leuverden — 2 minuten
Vandaag is nog een rustig dagje, ik wil vandaag rustig aan doen. Omdat het maandag is, is het wat lastiger om een museum te vinden. Dus het is ik ga lekker door een park lopen. Hamarikyu Tuinen # De Hamarikyu tuinen zijn tuinen in het hartje van Tokio gebouwd op de plek van een 17e-eeuwse Shogun vila. Het voelt als een zee van rust in de drukte van de stad. Om de rust in het park te behouden gelden er strikte regels. Lees verder →

Vakantie 2023 dag 16

(Aangepast op 2024-03-11) — Tim van Leuverden — 3 minuten
Het is tijd voor een trein museum, het Railway Museum in Ōmiya in Saitama. Dit museum was een uurtje van het hotel vandaan, en lag bij het station van Ōmiya, waar ik gisteren langs ben gereden met de Shinakansen. Na de treinrit naar Ōmiya, was het laatste stukje met de “New Shuttle” een soort van automatische bus/tram op rubberen banden die op een baan naast de treinen rijdt. Helaas zat het helemaal vol, en moest ik staan, maar het was maar een ritje van 5 minuten. Lees verder →

Vakantie 2023 dag 15

(Aangepast op 2024-03-11) — Tim van Leuverden — 2 minuten
Vandaag kan ik niet meer in bed blijven liggen, dus gaan wij naar het dichtstbijzijnde interessantste museum, het Tokio Nationaal Museum. Dat is maar een half uurtje lopen naar Ueno Park, waar het museum is. Onderweg zag ik dit gebouw, waar de eigenaar waarschijnlijk hun volledige inkomen van de drank en sigarettenautomaten krijgen. Vlak voor ik de helling op ging om bij de ingang van park te komen. Dit is het bovengrondse depot van Tokio metro’s volledig ondergrondse Ginza lijn. Lees verder →

Vakantie 2023 dag 14

(Aangepast op 2024-03-11) — Tim van Leuverden — 3 minuten
Het gaat vandaag iets beter, maar ik ben nog steeds niet helemaal beter. Vandaag staat is de verplaatsing naar Tokyo gepland. Ik had in Sapporo de tickets gekocht, en voor het stuk van Sendai naar Tokyo had ik een stoel gereserveerd in Gran Class. Gran Class is de eerste klas van de shinkansen, en is nog luxueuzer dan Green Class. Ik was op tijd opgestaan om uit te checken, en naar het station van Sendai te gaan. Lees verder →